Haber

Skoda hangi ülkenin markası, kimin malı?

Son zamanların en çok merak edilen konularından biri olan Skoda markasının kökeni detaylı bir şekilde araştırılıyor. Peki Skoda hangi ülkenin markası, kimin malı? Detaylar burada…

SKODA HANGİ ÜLKENİN MARKASI?

Škoda Auto (telaffuz: Škoda, Bu ses hakkında (yardım·bilgi)) bir Çek otomobil üreticisidir ve en eski otomobil üreticilerinden biridir. 1991 yılında Volkswagen Grubu tarafından satın alındı.

Şirket, 1895 yılında Laurin & Klement adlı aile şirketinde çalışan iki kişinin bisiklet yapmak üzere ortaklık kurmasıyla kuruldu. 1899 yılında motosiklet, 6 yıl sonra da otomobil üretmeye başladılar. Fabrikası Mlada Boleslav şehrinde bulunmaktadır. “Škoda” Çekçe’de “hasar” anlamına gelir.

Mladá Boleslav şehri ve otomobil üreticisi Škoda Auto, 100 yılı aşkın süredir birlikte gelişiyor. Škoda Auto, şehrin yüzölçümünün üçte birinden fazlasını kapsıyor ve şehrin entegre bir modülü. Ana üretim operasyonu kademeli olarak fabrikanın yeni bölümlerine kaydırıldı ve yeni haliyle korunan eski fabrika, tesisin kenarında kalarak otomobil üreticisinin şehre bakan yüzü oldu.

tarih

Her ikisi de bisiklet tutkunu olan teknisyen Václav Laurin ve kitap satıcısı Václav Klement, 1895 yılının Aralık ayının başlarında, 19. yüzyılın milliyetçi atmosferine uygun olarak tasarlayıp Slavia adını verdikleri bisikletlerin üretimine başladılar. Birkaç yıl sonra 1899 yılında Laurin & Klement Co. motosiklet üretmeye başladı ve kısa sürede birçok yarış kazanarak başarıya ulaştı. Yüzyılın başındaki ilk denemelerin ardından 1905 yılından itibaren motosiklet üretimi yerini yavaş yavaş otomobil üretimine bıraktı.

Motosikletler gibi ilk Laurin & Klement arabası olan Voiturette A modeli de başarılı oldu ve zamanla klasik bir Çek arabası haline geldi. Kısa sürede gelişen uluslararası otomobil pazarında Şirket’e istikrarlı bir konum yaratarak Şirketin büyük ölçekte faaliyet göstermesini sağladı. Üretim hacmi arttı ve kısa sürede kişisel bir işletmenin potansiyelini aştı. 1907 yılında şirketin kurucuları anonim şirkete dönüşüm sürecini başlattı. Škoda operasyonlarının uluslararası karakteri giderek daha önemli hale geldi. Üretim tesisleri sürekli genişletildi ve 1914’ten sonra Škoda silahlı kuvvetler için üretime başladı. Ülkenin ekonomik kalkınmasına bağlı olarak 1920’li yıllarda çeşitli tiplerde binek otomobil, kamyon, otobüs, uçak üreten firmanın güçlendirilmesi ve modernleştirilmesi amacıyla güçlü bir sanayi ortağıyla ortaklık kurulması zorunlu hale geldi. motorlar ve tarım makineleri.

1925 yılında Pilsen Škoda Co. ile birleşme tamamlandı ve Laurin & Klement markası tarih oldu. 1930’ların başında otomotiv kısmı yeniden düzenlendi ve Škoda Grubu bünyesinde ayrı bir anonim şirket haline geldi. (Otomobil Sanayi A.Ş. ASAP). Krizin ardından şirket, Škoda Popular modeliyle bir atılım gerçekleştirdi.

1939-1945 yılları arasındaki Alman işgali, şirketin tarihinde önemli bir duraklamaya neden oldu ve şirket, Alman İmparatorluğu’nun endüstriyel yapısına entegre oldu. Sivil üretim programı derhal sınırlandırıldı ve üretim Alman ordusunun ihtiyaçlarına odaklandı. Savaşın bitiminden hemen sonra başlayan büyük çaplı millileştirme sürecinde Şirket, 1946 yılında kamu kuruluşu haline gelerek AZNP adını aldı. Dönemin ekonomik ve politik değişimi sırasında Şirket, tek binek otomobil üreticisi haline geldi.

Çekoslovak ekonomisi, geleneksel üretim süreçleri ve geçmişte elde edilen başarılar doğrultusunda, sosyalist dönemden sonra planlı ekonominin ve çok hızlı büyümenin getirdiği değişimlerle birlikte yüksek bir standarda ulaştı. Bu standart, 1960’ların sonlarında batı dünyasında yeni teknolojilerin gelişmeye başlamasıyla sorgulanmaya başlandı. 1970’lerdeki ekonomik sakinlik, şirketin Doğu Avrupa pazarındaki liderliğine rağmen Mladá Boleslav’lı otomobil üreticisini de etkiledi. 1987 yılında Škoda Favorit modelinin üretimine başlanmasıyla üretim yeniden artırıldı.

1989 yılındaki siyasi değişimlerin ardından, yeni ekonomik koşullar doğrultusunda Çekoslovakya Cumhuriyeti Hükümeti ve Škoda, tecrübesi ve yatırımlarıyla uzun vadede şirkete uluslararası rekabet gücü kazandıracak güçlü bir yabancı ortak arayışına girdi. Aralık 1990’da Hükümet, Alman Volkswagen Grubu ile işbirliği yapmaya karar verdi. 16 Nisan 1991 tarihinde Škoda-Volkswagen ortak girişimi, Škoda automobilova adı altında faaliyet göstermeye başladı ve Volkswagen Grubu’nun VW, Audi ve SEAT markalarından sonra dördüncü markası oldu.

Kaynak: Haberler.com / Gündem

haber-harmancik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu